Tuesday, March 23, 2010

~gotong-royong besar-besaran~

mcm bese, tiap2 mggu perkara yang wajib dibuat adalah mngemas bilik anak2 bulus.. bukan men byk lagi bulu n habuk bawah cage dorg.. bawah tikar getah nye lagi, pnuh pasir2 dtg dr litter box.. ksian anak mama mummy duk dlm habuk eh.. weekdays bz, so time weekend je la mase yg sesuai utk bgotong royong mngemas bilik anak2 bulu.. budak2 wajib duk dalam cage. kalau tak, abeh sume keje tak jadi, dorg ni suke sgt tgk penyapu n mop tu dihayun kekiri kekanan.. tgk2 kang, msing2 da bpaut pada penyapu lebih2 si caspi tu.. lepas da angkut sekor2 dalam cage, then tarik cage dorg ke ruang tamu, biar dok btapa jap kat ctu.. bile da selesai anak bulus, masa untuk bgotong royong!!
haa, duk korg diam2 kat ctu eh..mama, papa n mummy nak mngemas..=)

 
 
mummy bsuh segala bowl, litter box dan penapis cage
mama sapu n mop 1 bilik serta cuci dinding yg kotor
papa lak vacuum semua habuk2 tersembunyi..


..... SELEPAS 1 JAM .....

     
bilik da bersih daa.. bile lepas je dorang dari cage, 3 ekor trus berlari ke litter box.. mentang2 pasir baru eh, trus korang terjah..hehe.. 3 ekor lagi yang kuat makan trus mhadap makanan.. padahal sbelum kurung da makan da.. tggal cheezy je trus dibuai mimpi dalam cage tu takmo kuar..hehe

12 comments:

sI tEDI said...

wah!! cheezy releks jekkk!

.::WaNiE::. said...

eh tu litterbox eh? mana cari ehhh

comel laaa

Cutie said...

tedi : hihi,cheezy mmg suke bsendrian..:P

wanie : kat melaka, kedai tu jual 4 je.. kaler hijau 1 lagi, tp 3 da beli tggal 1 je lagi..:)

YUN said...

cheezy majuk tu...sebab kn kurung sejam...

iela said...

cheezy mmg perangai pelik sket.. :P ikut mood dia..huhuhu

CikMelur said...

comel la kucing2 tu suma... sangat comeyyyy~

Mariella said...

cute nyer anak bulus...

btw, you bagi die makan brand ape eh sampai derang semua gebu2 belaka?

en. AMD said...

syoknya gotong royong ramai2...
anak2 bulus untung dpt mama papa mami qajin2...

Misz Pinkie Winkie said...

hehe..
comelnya mereka semua..
eii geramm..

Anonymous said...

ehh..ade kipas dlm blk dorg?bile on kipas tu?dorg x usik kipas tu ke?

- ms pasola -

Cutie said...

mariella : bagi dorg makan blackwood + royal canin..:)

ms pasola : kipas tu smntara je waktu kurung dorg, ksian dorg pnas.. kipas dlm bilik tak sejuk sgt..^^

ZACK ENTRY said...

wah!pencinta kucing..bagus2..=)