Sunday, November 8, 2009

~kesian si kecil~

ptg td kwn kitorg dtg, katenye rindu kat anak2 bulu.. lepak2, borak2, n die bercerita pasal sekor kucing jatuh dari tgkat 5 kat umah die. kawan kitorg tu umah nye ground floor, tgh lepak2 tgk tv, tibe2 die dgr bunyi org buang sumthing atas awning tgkap die.. die tak tkejut pun sbb da bese org cmpk mcm2 dr atas.. pastu die kuar la nk tgk ape yg jatuh, n die tkejut giler tgk anak kucing yang tgolek dr awning ke lntai umah die. die cube angkat kucing tu nk tgk keadaan kucing tu, n tetiba kucing tu mengeluarkan najis yang byk giler.. ksiannye kitorg dgr, mst dlm perut die da rosak ape2..:( 5 minit camtu sorg budak lelaki trun g umah kwn kitorg tu, ckp tu kucing die, die nak balik.. mcm kwn kitorg tu nak je kucing die tu.. kwn kitorg tya bdk tu duk tgkat berape, n die jwb tgkat 5.. ksiannyee kucing tu..:( klu kitorg ade kat ctu, rasenye da kene ceramah pendek da budak tu.. da tahu duk tgkat 5, letak la dlm cage ke kotak ke, tak pasal2 kucing yang kecik tu jatuh.. so sape2 yang nak bela kucing tu,jagala btul2.. klu tak larat nak jaga mewah2, ckupla bg dorg makan n bg dorg sihat..kitorg tak ckp kitorg perfect bab2 jaga kucing ni, ni cme nasihat ikhlas je dr kitorg. n 1 lagi klu sape2 yang tak snggup jaga kucing byk2 n nak buang dorg, kitorg nasihatkan hantarla kucing tu g neuterkan or kasikan.. islam pun galakkan untuk kasikan binatang peliharaan.kucing tu pun akan jadi lagi sihat n gemok..=)

2 comments:

Akmar Anuar said...

wat the??????????
anak kucing jatuh dari tingkat 5???????????
wat the????????? (mampu ckp camtuh sbb terkejut sgt)

ini adalah kata2 utk tuan anak kucing itu:
jasfaouisfahvsfhbDmN VajhvfsiaGS!!!!

ok, sekian mekaceh..

Hello Kitty said...

tula,sha pun nak marah,tp nak wat camne,kitten tu da jatuh..klu sha ade kat ctu,mmg sha mrh abeh budak tu..die leh slhkan abg die kuarkan kitten tu dr kotak..pe punye akal la...isshhhkkkk!!!