Thursday, August 4, 2011

~gotong royong msk dgn anak bulus~

al kisah nya didapur pada 2 ogos 2011, bsamaan 2 ramadhan..

yaya : mama, mummy.. petang ni kite nak msk apa utk bbuka?
mummy : apa eh? yaya rasa nak makan apa ptg nanti?
yaya : hmm, jap yaya check dalam peti ais ada apa ye..hehe

yaya : mummy, yaya jumpa ikan bilis la.. kite wat cucur ikan bilis nak? yaya sukeeee ikan..hehe =D


yaya : pastu nanti kite makan cucur tu ngan sos cili ni..daaapnye..=D 
mummy : hehe,ok2.. cepat bawak kuar brg2 tu..

sambil mummy n yaya tgh sibuk bancuh cucur ikan bilis, mochi n babies pun dtg nk tolong masak jugak...hehe 

mochi : mummy, mochi nk tolong masak jugak..
mummy : takyah la..wat cucur je pun..xyah la buat ramai2..
yuki : eh, byknyeee sayur hijau...dapat makan cedap ni..


mochi : ala mummy ni, mochi nk msk gak..ni ada bwg n lada blander..mochi nk msk kari ayam boleh? hehe
yuki : hikhik, harap2 mummy xnmpk uki nk amik sayur ni..
yaya : tambah lagi la ikan bilis dalam tepung tu mummy, baru sedap..hehe


mochi : eh, yaya sebut ikan bilis?? naaaakkkkkkkkk...
yuki : mana ikan bilis mama ochi? uki nak jugak..xjadi la mkn sayur..


mochi : jap tunggu mama ochi amik..duk situ diam2.. 
yuki & hachi : hihi, okeh2.. =D

14 comments:

mynameisdiha said...

alamak makdik nampak susu good day makdik laaaa. jangan ambil tauuu *mesti dah expired* hahhhahaha :p

m.q said...

aloooo...rajinnye tolong masak...

Rosmawati Yusof said...

Silap2 ada lak yg tekunci dlm peti ais tu....

alepridz said...

alahai comelnya kucing-kucing tu... dialog derang tu comel-comel jer...

>.<

::blog anak jawer:: said...

alahai... comel2 la semua.. hehehe

ked said...

miaoooww..comelnye!!geram tengok..

family of fur said...

haha.. rajinnya sume tu nak menyibuk..hehe.. really cute

meowwmania said...

rajinnya masing-masing nak tolong yer...tlg menyibok je tu kot :D

Misz Pinkie Winkie said...

anak dara dan anak bujang kepoh nie ;)

siege said...

yang ni lkucing-kucing obes..:)

Hana Soffelia said...

Hehe rajinnya dia org nk sediakan juadah berbuka.. ^_^

Cik Bell said...

alahai..cute nyer...comel2..geramnye la tgok.. ;)

aisya said...

bukan main lagi masing2 serbu peti ais tu.. hehe

Norayu Yusof said...

pandinye dia bukak peti ais???
comel la geramnye rse nk gigit :P