Friday, September 30, 2011

~3 budak bulu & telaga hijau =P~

alkisah suatu hari, 3 ekor budak kecik yang berbulu bnama hachi, yuki & cophi dilepaskan dari kandang(cage) masing2 selepas diikat jamin oleh ibunya mochi dan dengan gembiranya mereka menuju ke sebuah telaga hijau kerana kehausan..

hachi : waaah, airrrrrr....
yuki : cedapnyee kalau dapat minum ni..
cophi : betul, betul, betul..

yuki : eh,tapi tak sampai laa..air ni cetek..
cophi : haah la..camne kita minum?
hachi : huurrrmmm?? *fikir*

yuki : jap uki tgk ada benda tak nk buat air ni naik..
cophi : okeh2,cepat tau..ophi dahaga ni..
hachi : haah,hachi pun...

Kesian melihat mereka yang tmenung lama memikirkan cara utk minum di telaga itu, maka dtg seorang puteri yg baik hati (mummy la tu :P) mbuka paip air lalu penuhlah telaga itu dengan air yg bersih dan sejuk..=D
  
dengan penuh rakusnya, mereka minum air dr telaga hijau itu tanpa menghiraukan si puteri yang baik hati tadi...*oh takpe2,minum la ye puas2 - kata si puteri tu tadi* dan selepas beberapa minit.....

yuki : terima kasih wahai puteri yang baik hati..yuki da hilang dahaga da..yuki suh mama mochi lak minum..hehe
  
hachi : oh puteri yg baik hati, terima kasih atas air yg diberikan tadi..hachi sgt gembira sehingga mahu tido disebelah telaga ini..:)

cophi : mekasih mummy..hihi
mummy : eh,tuan puteri la!! haha :))

p/s - budak2 ni ngada2..air dlm cage penuh je lagi, air paip yg dorg lagi suka..huhu

13 comments:

* HeeBum * said...

tuan puteriiiiiiiiiiiiiiii................................ hehehe

KittyWorld said...

hahahahaha..tuan puteri yg cantik! :))

~mrs azmi~ said...

samala dengan budak2 sini.. bagi air dalam bekas kecik tak laku!!

baldi jugak ndaknya.. isk

~mrs azmi~ said...
This comment has been removed by the author.
MamaBetty said...

telaga ajaib...heheh

ery D cat said...

hehe agaknyer anak2 bulus ni gtu la kot..sm je ngn kat umah ni...air siap gnti2 tp lam baldi bilik air gak yg diorg nak...bila nk mndi tau plak terkinja2 ish3x

merpati putih said...

hehee.. soo cute laa...

CourFeyLia said...

amboi nk jugak yg dalam baldi...

kotak.hati.kecil.cik.ain said...

Yur hachi sebijik muka dia w my micka...hehehe kecik tu juga le

saya said...

hehehhee..semua comel2 & bijak2.. tapi agaknya memang peel kucing2 ni lebih suka nak minum air dari tempat baldi or takungan longkang walhal air bersih2 dah siap disediakan untk diaorang. kadang2 geram jugak. tapi sayang punya pasal layan je la..cuma risau je takot diaorangsakit perot ke apa. apapon, hugs & kisses to all the kids ye!!!!

meowwmania said...

ahhahaha

sama lar...kite ni dok la beli bekas air comel2 kat baldi besau tu jugak dia suka nak minum hehe

=*_*=Phat Cat with Phat Lady said...

Sha & enna, hati2 ngan bekas ade air cam tu tauu.. nak2 ade air byk & dalam.. esp umh ade kitten..

kitten kwn akak dulu pnh main lam bilik air, jatuh lam besen, lemas...

ade jgk pnh dengar kes catlover kitten dorg mati jatuh lam baldi kecik masa dorg tinggalkan time blk kpg (kes bubuh air byk2 time tinggalkan dorg utk bercuti).

kucen adult xpe..

btw, kelakar tgk aksi dorang tu... mmg suka main lam bilik air ehh.. sejuk2 lam tu...dulu Wiwi siap tido lam bilik air lg tuu :p

Anonymous said...

Bagi betis, nak peha... Hihihi...