Wednesday, February 29, 2012

~ahli keluarga baru KittyWorld~

ehem ehem..testing 1,2,3..
dengan ini diumumkan, bahawa KW telahpun menambah ahli keluarga yg baru seperti gambar dibawah..hihi..:P sebenarnya takde perancangan pun nak tambah anak bulus baru.. lepas bella pergi, rasanya cukupla 8 ekor je yg kitorg jaga, walaupun hati ni hari2 rasa nak sgt ada anak kucing kecik.. tp kita merancang, Allah yang tentukan segalanya kan..hee :)

minggu lepas mama mummy ke mlk, rumah lama kitorg..nak amik brg2 utk pindah ke KL. alang2 sampai mlk mummy teringin nak melawat keluarga bella dulu.. nak jumpa ayah bella (shinchan), n mak bella (moon). kebetulan, ayah bella mmg sebijik mcm bella so bila tgk shinchan rasa mcm tgk bella..we miss u bella.. :')

ini shin chan (ayah bella). sama kan? 

pastu, duk tgk2 semua kucing, ternampak la ahli keluarga yang comel sperti gambar bwh ni..waaa, anak kucingggg.. comel giler, da la sume jenis pointed.. teringat kat alice dulu. KW pernah ada kucing pointed jugak, tp tak panjang umur. alice tu anak cingee, cingee lak adik beradik bella..hehe.. so borak2 ngan makcik ila(tuan rumah), dia bgtau sekor xde org nak amik lagi, namanya mimie. hati da bbunga2, muka da tsengih2..apa lagi, terus cakap nak jaga si mimie tu. hehe. alhamdulillah rezeki mummy, makcik ila kasi mummy bawak balik mimie ke kl..siap buat suprise kat mama n papa, dorg mmg tkejut sbb mummy xminta permission pun kat dorg nak jaga mimie..hihi :) :)

mak n adik beradik mimie..gambar ni cilok dari FB makcik ila..hihi

oh, ni alice..kucing KW dulu.. tak panjang umur.. RIP dear 

dalam perjalanan balik ke kl, mama n mummy sepakat nak bg nama baru kat mimie, iaitu alice. rupa da sama, jadi nama pun biar sama. alice mmg budak baik, tidur je dlm kete, xmeragam pun.. sampai kl, mummy cari RC baby cat n TopLife kitten milk. dia da pandai mkn, lega rasa..tp agak sedey sbb fikir dia takde kawan.. 

 

tiba2 abah mummy call (tokba) suh balik phg, ada hal skit. jadi kitorg pun angkut la si alice ni skali. sampai temerloh tgk ade 5 ekor kitten beranak kat umah atuk. umur dalam 2 bulan, baya2 alice.. abah cakap amik la sekor, tolong jagakan sampai besar, nti bila da besar hantar balik phg. apa lagi, terus la amik sekor bg kawan ngan alice.. bukan main suka alice ada kawan.. main gigit2, tido sama, makan sama.. alhamdulillah, Allah merancang dgn baik sekali..:) jadi kucing yg baru ni, kami bg nama eddy @ edward..hihi.. sbb kan sebelum ni ada bella, jasper, alice, so yg 1 ni kasi nama edward..hihi


 
  

sekarang, 2,2 sedang mbesar di rumah KW.. hehe.. mama mummy papa tokba tokma makdik n semuaaa sayang eddy n alice.. <3





9 comments:

sI tEDI said...

seiras!!

adeq said...

comeynya...

bErrY sTraWbErRy said...

eh.. same cam kucing berry la pabak si bella 2.. hihi

fatimatuzzahra said...

dua2 pun tute..tapi eddy tu plg santik bulunye mcm siberian tiger..ade belang2..

tachi n poncho said...

alhamdulillah...lega dengar KW dah haepi semula ngan kedatangan 2 ekor kitty yg kiut2....

Rosmawati Yusof said...

Cair bila tengok kitten2 ni...

ery D cat said...

hihihi selamat dtg meow2 kecik...syok kan jaga baby2 ni..hihihi..:)

KucingMalaysia said...

alololooo..comel2 nya..

ajuramli said...

hencem la eddy....