Friday, October 28, 2011

~kawan baru : upin & ipin~

last week tokma, maklong, paklong & maksu dtg putrajaya..seronok sgt..5 hari dorg duk kat umah kami..tokba tak dtg sekali sbbnye die ada urusan di terengganu..kat kampung xde sape2, jadi tokma bawak abg eper dan kawan baru utk kitorg.kitorg tak pernah tgk benda ni lagi, telinga die panjanngggg n ekor die kontot.. die pun ada bulu mcm kitorg, warna putih mcm aunty bella.. hehe..korang tahu apa? mummy ckp die sejenis arnab..ooo, baru kitorg tahu..nama arnab ni upin & ipin..tokba yg kasi nama..comey kan..hihi..

upin & ipin yang comel!=D

 
dalam ramai2, cophi yang paling suka rabbit ni..tp bukan stakat suka tgk je, siap kuis2 lagi..menjerit2 tokma bila tgk..adeh, sian rabbit tu..seb bek kuku die pendek..huhu

haa tgk, siap boleh baring2 sebelah cage lagi..rabbit tu terus jauhkan diri sbb takut kene kuis..hehe..

 
hachi n yuki pun jakun tgk rabbit, tp xde la masuk tgn kuis2 mcm cophi..dorg tgk je.. si hachi siap masuk dlm cage minum air rabbit..kitorg tgk yg seriau, sekali die gigit ke, abeh..menangis la tokba..hihi

hachi suka keliling cage rabbit, bila rabbit ke kanan, die ke kanan, bila rabbit ke kiri, die ikut ke kiri..dia paling suka tgk rabbit gigit lobak, nti bunyi kruk krak kruk krak, die mula la pelik..hehe (mcm ayam goreng mekdi je..hihi)

n yuki paling lama skali ngadap cage rabbit,berjam2 duk kat cage rabbit je tp dr jauh la..die pelik kot tgk rabbit ni..hihi.. kalau tibe2 die hilang tu, tahu da nak cari die kat mana..hehe..



6 comments:

nurul nadia nasir said...

wahh comelnya upin dan ipinn !hihi geram tgk tapi saya takot nak pegang iskkk

GtHans said...

ehehe..mcm tgk tv pulak..:)

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

alahai.. kiutnyer
anak sy pn ada rabbit kaler putih & kucen bulu lebat..

meowwmania said...

hehe...comel lah kawan baru dia

Nora Karim said...

sweetnya dia nak berkawan...

Naz said...

friendlynye...